Сторінка директора

Росляк Світлана Федорівна
Росляк Світлана Федорівна
Директор
Досвід роботи: 42 років
Освіта: Вища
Діяльність директора закладу дошкільної освіти охоплює широкий спектр управлінських, організаційних, педагогічних та адміністративно-господарських функцій.

Переглянути звіт директора за 2024-2025 н.р. можна за посиланням

Звіт директора комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) №39 Луцької міської ради» Росляк Світлани Федорівни перед колективом та громадськістю за 2022 – 2023 навчальний рік.

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 року №55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад та Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, щорічно проводиться звітування керівників навчальних закладів.

Мета звітування:

Подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно – громадської системи управління дошкільним навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Завдання звітування:

  1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління закладом освіти.
  2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом освіти.

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №39 Луцької міської ради» розпочав свою діяльність у 2010 році. Режим роботи – п’ятиденний, 12 – ти годинний. Заклад працює з 7.30 до 19.30 год., вихідні дні – субота, неділя та святкові. Юридична адреса: 43018, м. Луцьк, вул. Маковського, 2 а, Е-mail: kazka.dnz39@ukr.net, сайт ЗДО: http://zdo39.lutsk.ua

Заклад розрахований на перебування 150 дітей раннього та дошкільного віку за проектом. На даний час функціонує 8 груп: 2 – раннього віку, 5 – дошкільного віку, 1 група – логопедична для дітей з вадами мови. Всього нараховується 144 вихованців. Аналіз формування дитячого контингенту простежується в табелі щоденного відвідування дітьми ЗДО, в журналі прибуття(вибуття) дітей закладу дошкільної освіти та за медичними картками дітей, що відвідують заклад освіти.

Робота з дітьми, щодо охоплення дошкільною освітою носила систематичний характер. Всі діти мікрорайону, які перебували на черзі, згідно електронної реєстрації на 100% охоплені дошкільною освітою.

Контроль за організацією відвідування дітей здійснюється сестрою медичною старшою щоденно, 1 р в тиждень дане питання обговорюється на оперативній нараді, 1 р в місяць питання аналізується поглиблено та заноситься в книгу. Інформація про списковий склад, пільгові категорії та відвідування подається у департамент освіти Луцької міської ради станом на 1 число щомісячно.

Колектив закладу спрямовує свою діяльність відповідно до пріоритетів змістового наповнення освітнього процесу:

  • опанування педагогами змісту державного стандарту дошкільної освіти, сучасного програмно – методичного забезпечення, що сприяє інноваційній спрямованості освітнього процесу;
  • формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі шляхом створення багатофункціонального, варіативного, доступного, безпечного предметно-просторового середовища, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини;
  • сприяння розвитку основ патріотичної свідомості дошкільників з високими морально-духовними якостями, навичками культури спілкування, знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками національно – патріотичного виховання;
  • створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, в якому спрямована робота з надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціальна адаптація та підготовка до отримання наступного рівня освіти.
1. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) №39 Луцької міської ради» здійснює свою діяльність відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про ЗДО, відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (2021), статуту ЗДО.

Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей. Діяльність керівника закладу дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності. Спілкування, навчання та ведення документації здійснювалося державною мовою.

В закладі обладнано методичний, та медичний кабінети, музична та спортивна зали, спортивний та ігрові майданчики. Ці приміщення оснащені, використовуються у відповідності до нормативних вимог за призначенням та раціонально. Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» діяльність закладу дошкільної освіти регламентується річним планом роботи, який визначає мету, завдання, а також зміст, форми, методи і засоби досягнення поставлених завдань. Річний план складається на навчальний рік та оздоровчий період, схвалюється педагогічною радою, затверджується керівником закладу дошкільної освіти.

Організація освітнього процесу здійснюється згідно таких освітніх програм:

  • Дитина. Освітня програма для дітей від 2 до 7 років;
  • парціальна програма патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Я – лучанин»;
  • парціальна програма з морально – етичного виховання «Жива Етика»;
  • програма Рібцун Ю.В. «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ»;
  • програма Трофименко Л.І. «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із ЗНМ.

Всі групи впродовж 2022-2023 н.р. комплектувалися за віковими ознаками, відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладах дошкільної освіти.

Відрахування дітей із ЗДО, переведення їх з однієї вікової групи до іншої, збереження місця в закладі здійснювалося відповідно до Положення про заклад дошкільної освіти. Середньорічне відвідування вихованців не виходить за межі граничної наповнюваності груп. Робота з дітьми, щодо охоплення дошкільною освітою носила систематичний характер. Всі діти мікрорайону, які перебували на черзі, згідно електронної реєстрації на 100% охоплені дошкільною освітою.

На виконання Постанови Головного державного санітарного лікаря України від 22.09.2020 № 55 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», з метою недопущення поширення випадків коронавірусної хвороби (COVID-19) заклад дотримується усіх вимог по запобіганню ускладнення епідемічної ситуації в ЗДО.

Робота з дітьми, щодо охоплення дошкільною освітою носила систематичний характер. Всі діти мікрорайону, які перебували на черзі, згідно електронної реєстрації на 100% охоплені дошкільною освітою.

Станом на 01 червня 2023 року на черзі в закладі дошкільної освіти перебуває 35 дітей, 25 – дітей раннього віку, 8 – молодшого дошкільного віку.

2. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Визначальним чинником, від якого залежить якість і кінцевий результат будь-якого закладу освіти є його кадрове забезпечення. Заклад забезпечений педагогічними кадрами і технічним персоналом повністю і в якісному складі. Всього працівників в закладі дошкільної освіти – 47. З них педагогів – 23.

Освітній рівень педагогів:

  • повна вища освіта – 13 педагогів, що становить – 57 %;
  • вища фахова – 10 педагогів – 43 %;

Кваліфікаційний рівень педагогів:

  • «спеціаліст вищої категорії» – 3 особи;
  • «спеціаліст І категорії» – 5 особи;
  • «спеціаліст II категорії» – 5 особи;
  • «спеціаліст» – 9 осіб.

Важливим напрямком підвищення професійного рівня педагогів є атестація працівників. Адміністрацією закладу достатня увага приділяється організації проведення атестації педагогічних працівників, відповідно вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Складено перспективний план атестації педагогічних працівників, план роботи засідань атестаційної комісії на навчальний рік, видано накази. Адміністрацією та членами атестаційної комісії відвідуються навчальні заняття, вивчається система роботи педагогів, творчі звіти педагогів заслуховуються на засіданні педагогічної ради. У 2022-2023 н.р. було проатестовано 5 педагогічних працівників, з них: «спеціаліст вищої категорії» – 3 особи, «спеціаліст І категорії» – 2 особи.

Для підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічні працівники проходять курси перепідготовка – у ВІППО . Також педагоги постійно займаються самоосвітою, проходячи курси та вебінари на платформах: «На Урок», «Всеосвіта», «Інститут спеціальної педагогіки і психології ім. Миколи Ярмаченка НАПН України», «Волинський національний університет ім. Лесі Українки», «Педрада».

Окрім самоосвіти в ЗДО використовувались й інші форми підвищення науково-теоретичного рівня педагогів: відвідування міських методичних об’єднань, творчих майстерень, семінарів – практикумів, педагогічних панорам, практикумів, майстер класів, вивчення прогресивного педагогічного досвіду з актуальних проблем дошкільної освіти засобами інтернет-ресурсів.

В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю.

3. ПЕРСОНАЛЬНИЙ ВНЕСОК КЕРІВНИКА У ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ

Система дошкільної освіти спрямовується на розвиток дитини. У Державному стандарті дошкільної освіти вперше визначено не лише стандартизовані вимоги до дитини, а й окреслено обов’язкові умови, які забезпечуватимуть досягнення бажаного результату.

Очікувані результати оновленого Базового компонента дошкільної освіти – це забезпечення підвищення якості дошкільної освіти в Україні та відповідність її міжнародним стандартам. На сьогоднішній день оцінювання якості дошкільної освіти є одним з пріоритетних завдань відповідно до Програми діяльності Уряду.

Щодо організації освітнього середовища, то воно вибудується таким чином, щоб забезпечити багаторівневу систему умов для поетапного гармонійного розвитку та соціального зростання дитини; залучення комплексу ресурсів: матеріально-технічних, програмно-методичних, особистісних, технологічних, що забезпечують освітній процес ЗДО. Адже освітнім середовище ЗДО стає тільки тоді, коли виконує свої основні завдання: забезпечує розвиток дітей дошкільного віку, охорону та збереження їхнього здоров’я, здійснює корекцію недоліків розвитку, враховує особливості розвитку та саморозвитку. І основною умовою при цьому є особистісно орієнтована взаємодія дитини і педагога, у процесі якої відбувається засвоєння соціокультурного досвіду, індивідуальний педагогічний супровід. В умовах нашого ЗДО різні види освітнього простору доповнюються предметно-розвивальним середовищем, яке презентовано у вигляді взаємозв’язаних складових єдиного комплексу і разом з тим достатньо самостійних структур, оформлених в осередки.

Критерії оцінювання якості освітнього середовища в ЗДО № 39:

  • ергономічність педагогічних зусиль (наскільки оптимальний та раціональний розподіл усіх видів форм життєдіяльності дошкільників з погляду збереження їх здоров’я, відповідності пріоритетним видам діяльності у цей віковий період. Водночас важливо і те, наскільки певна організація освітнього процесу оптимальна для збереження життєздатності, фізичних і психічних зусиль самого педагога);
  • технологічність освітнього процесу (системність у плануванні та організації освітньої діяльності та реалізації конкретних цілей освіти, а також відтворюваність і можливість варіативного застосування моделі освітнього процесу, свідомий вибір педагогами методів і засобів розвитку, виховання, навчання, що відповідає освітнім завданням);
  • характер взаємодії дорослих і дітей (ціннісне ставлення до дитини, урахування інтересів, потреб, можливостей дітей в процесі планування та організації всіх форм і видів дитячої діяльності, надання їм можливостей вибору, побудова взаємодії педагога з дітьми на засадах партнерства).

Наші напрацювання по внутрішній системі забезпечення якості освіти є початковим інструментарієм управління якістю освіти в ЗДО № 39 та висвітлені в Положенні про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти.

4. МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Освітній процес в ЗДО будується у відповідності до програмно-методичного забезпечення та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для набуття вихованцями компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Педагогічний колектив закладу спрямовує свою діяльність над реалізацією I етапу науково-методичної проблеми : «Формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у процесі забезпечення основних умов реалізації Державного стандарту – Базового компоненту дошкільної освіти». Задля якісного вирішення цієї проблеми визначено такі основні завдання:

  1. Розвиток зв’язного мовлення дітей дошкільного віку за допомогою інноваційних методів навчання.
  2. Формування основ патріотичного виховання як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина.
  3. Впровадити систему оцінювання відповідно до напрямів внутрішньої системи забезпечення якості освіти (фахова діяльність педагогів) з метою удосконалення освітньої діяльності.

Освітній процес здійснюється за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та парціальними програмами:

  • парціальна програма патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Я – лучанин» працює вихователь Мартинюк С.В. (II молодша група );
  • парціальна програма з морально – етичного виховання «Жива Етика» працює вихователь Іванчук М. С. (II молодша група).

При плануванні освітнього процесу вихователі використовують зошити з друкованою основою – розгорнутий календарний план (автор С.М.Ванжа, Т.М. Христоєва) видавництва Ранок, згідно оновленого Базового компоненту дошкільної освіти та оновленої програми «Дитина».

Календарні та перспективні плани розглядаються і погоджуються на засіданні педагогічної ради закладу. У кінці навчального року педагоги самостійно проводять аналіз реалізації календарного планування та визначають напрямки вирішення проблем, які виникали у ході використання календарного планування протягом навчального року. Саме календарний план є основним робочим документом, який визначає діяльність педагогічного працівника та допомагає досягти очікуваних результатів освітньої роботи.

Керівники музичні у роботі користувались перспективно-календарним плануванням музично-естетичного циклу для дітей віком 3-ого, 4-ого, 5-ого,6-ого року життя з друкованою основою (управління освіти Луцької міської ради, міський методичний кабінет.).

Інструктор з фізичного виховання використовує «Орієнтовне календарно – тематичне планування організованої навчально-пізнавальної діяльності з фізичної культури» для всіх вікових груп (управління освіти Луцької міської ради, міський методичний кабінет .)

Вчитель-логопед освітній процес у логопедичній групі проводить за програмою Рібцун Ю.В. «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ», Трофименко Л.І. «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із ЗНМ. А роботу логопункту – за програмою Ю.В. Рібцун «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя фонетико – фонематичним недорозвитком мовлення».

Практичний психолог освітній процес проводить за програмами: Психокорекційна робота з дітьми по усуненню причин дезадаптованості до нових умов з програмою Іванни Коргуник «Забави для малят»; Школа інтелектуальних ігор Л. Курило, М. Киричук Шмаль; Розвиток пізнавальної сфери у дітей за програмою «У світі міркувань» Л. Г. Гуменкової; Індивідуально корекційно-розвивальні заняття для дітей «групи ризику» за програмою Фесюкова Л. Б. «Я вчуся володіти собою»; Індивідуально корекційно-розвивальні заняття з дітьми із ЗНМ за програмою Трофименко Л. І. «Корекційне навчання з розвитку інтелекту для дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ»; Групові корекційно-розвивальні заняття за програмою Цюман Т. П. «Формування безпечної поведінки»; Розвивальні заняття за навчальним посібником «Карта цінностей для серця та розуму»; Корекційно-розвивальні заняття для надмірно рухливих дітей за програмою І. Алексеєва, М. Калмикова «Гіперактивні діти, корекція поведінки».

Для забезпечення самореалізації особистості в структуру освітньо – виховного процесу впроваджено інноваційні технології :

  • Лего технологія в освітньому процесі ЗДО.(вихователь Бойко Л.В.);
  • Формування національної свідомості дітей дошкільного віку.(вихователь Мартинюк С.В.);
  • Використання ковролінографа та розвиваючих ігор з фетру.(вихователь Біляшевич К.М.);
  • Пошуково – дослідницька діяльність. ( вихователь Бондар Т.М.);
  • Подолання мовленнєвих порушень у дітей шляхом використання нейрокорекційних засобів. (керівник музичний Походій Т.М);
  • Використання здоров’язберігаючих технологій у роботі вчителя – логопеда. (вчитель – логопед Регешук О.І.);
  • Використання мнемотехніки з дітьми дошкільного віку. ( вихователь Рожко О.В.)
  • Казкотерапія в роботі з дошкільниками. (вихователь Андрійчук О.В..);
  • Формування у дітей морально – етичних норм поведінки за методичними розробками “Жива етика” . (вихователь Іванчук М.С.);
  • Іноваційні технології фізкультурно – оздоровчої роботи.(інструктор з фізичного виховання Чижик І.О.);
  • Палички Кюїзенера в роботі з дітьми дошкільного віку (вихователь Бондар М.Г.);
  • Освітня інтеграція на заняттях з музичного мистецтва в ЗДО. (керівник музичний Лахтюк А.Р.) ;
  • Нетрадиційна техніка аплікації як засіб художньої виразності дітей дошкільного віку. вихователь Присяжнюк Ю.Г.).

Акцентуючи увагу на роботу закладу в умовах карантину, та ускладненої епідеміологічної ситуації з причини розповсюдження коронавірусної хвороби на COVID-19, та на роботу закладу у воєнний стан, який розпочався 24.02.2022 року, всі заплановані заходи відбувались в онлайн-режимі: у Інтернет – мережі (на сторінці «Заклад дошкільної освіти № 39» у Fasebook за посиланням: https://www.facebook.com/groups/249205206413435, YouTube каналі – ЗДО № 39 м. Луцьк) за посиланням: https://youtube.com/@user-wc9cg9oy3k , сайт ЗДО: http://zdo39.lutsk.ua.

Педагоги закладу активно співпрацювали з батьками, вчасно відгукувались на їхні запити, залучали членів сімей до освітнього процесу групи та життя садочку. Вихователями кожної групи створено Viber-чати для спілкування з батьками, де педагоги мали прямий зв’язок у спілкуванні та вирішенні нагальних потреб. У створені групи щоденно викладалися презентації, рекомендації, завдання для дітей, моніторився стан здоров’я вихованців, нагадувалися правила збереження здоров’я. Також для батьків у Viber-чатах було розміщено перелік дитячих сайтів. Використовувались інші засоби комунікації, зокрема: Facebook, Messenger, Електронна пошта. Для онлайн-спілкування в спільноті Facebook створена група, де педагоги щоденно розміщують цікаві, змістовні онлайн заняття, практичні поради по організації виховання та навчання дошкільнят, матеріали по організації спостережень, ігрової та трудової діяльності; проводять консультативно-просвітницьку роботу; надають різноманітні поради, рекомендації, консультації по роботі з дітьми вдома. Проводились різноманітні онлайн-конкурси, в яких приймала велика кількість дітей. Вихователі постійно мотивують батьків, підтримують зворотній зв’язок з ними. І цей зворотній зв’язок є дуже активним, дієвим.

Налагоджена робота батьківських комітетів груп. Батьки надають посильну допомогу закладу, допомагають в облаштуванні ігрових ділянок, проведенні ремонтних робіт, закупівлі іграшок, мийних засобів, засобів гігієни.

Перспективність та наступність між дошкільним закладом та школою відбувалася згідно угоди про співпрацю між ЗДО № 39 та ЗОШ № 2 та складеним планом роботи на 2022 – 2023 навчальний рік. Всі заходи, що проводилися з педагогами, дітьми та батьками сприяли підвищенню мотиваційної готовності дітей до школи, наступності у роботі з дітьми між початковою ланкою школи та дошкільним закладом, а також залученню батьків до обговорення та вирішення проблем, пов’язаних з полегшенням адаптації до умов шкільного життя.

Також заклад дошкільної освіти співпрацює з Волинським національним університетом імені Лесі Українки, КЗВО «Луцьким педагогічним коледжем», приймаємо студентів для проходження дипломної практики, педагоги закладу діляться досвідом, допомагають студентам в організації занять.

5. ДОТРИМАННЯ ВИМОГ ОХОРОНИ ДИТИНСТВА, ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ, САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНИХ ТА ПРОТИПОЖЕЖНИХ НОРМ

Згідно Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», заклад дошкільної освіти забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя. Робота в цьому напрямку здійснюється через створення умов для безпечного перебування дітей в закладі, роботу з колективом по охороні праці та безпеці життєдіяльності, організацію освітнього процесу з дітьми з питань охорони життя і безпеки життєдіяльності, в закладі облаштовано найпростіше укриття у разі сигналу «Повітряна тривога». Також із усіма учасниками освітнього процесу проведені практичні тренування щодо дій у разі оголошення сигналу «Повітряна тривога». Під час тренування відзначено, що усі дії відпрацьовані та автоматизовані. Інструкцію «Алгоритм дій за сигналом «Повітряна тривога» усі працівники закладу знають та виконують.

На виконання Закону України «Про охорону праці», Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, в ЗДО розроблені заходи, направлені на покращення умов праці та безпечне перебування дітей, План першочергових заходів по забезпеченню протипожежного захисту. В закладі розроблені та затверджені інструкції з охорони праці за професіями та видами робіт, інструкції по дотриманню працівниками правил безпеки під час організації освітнього процесу, посадові та робочі інструкції для всіх категорій працівників.

Згідно Закону України «Про охорону праці», систематично з працівниками проводилися вступні, первинні та повторні, цільові інструктажі з питань охорони праці, пожежної безпеки, які реєструвалися у відповідних журналах, видавалися накази щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності працівників та дітей.

6. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

Питання турботи про здоров’я вихованців, зменшення захворюваності, формування у дітей здорового способу життя залишаються пріоритетними завданнями працівників ЗДО № 39. Протягом 2022- 2023 н. р. колектив закладу спрямовував роботу на виконання цих питань. Медичне обслуговування вихованців ЗДО здійснює сестра медична старша. У кожній віковій групі заведені листки здоров’я де фіксуються дані антропометричних вимірів та групи здоров’я дітей: групи раннього віку – 1 раз у місяць, інші групи – 1 раз у квартал.

Широко впроваджуються здоров’язбережувальні технології. У кожній групі створено осередок здоров’я та рухової діяльності дітей, – дотримання санітарних норм і правил в закладі, повітряного та теплового режиму , режиму дня. Протягом всього року сестра медична старша спостерігає за станом здоров’я дітей, фізичним розвитком, проведенням загартування, санітарним станом приміщень, де перебувають діти. Спільно з вихователем-методистом здійснюється контроль за режимом дня і рухової активності протягом дня, за розвитком рухових навиків у дітей, їх емоційним станом. Систематично проводиться моніторинг захворюваності дітей в ЗДО.

Санітарно-освітня робота серед родин вихованців протягом року проводилася через онлайн-мережі, де увазі батьків пропонувались бюлетені, бесіди, консультації. Розроблено заходи спрямовані на адаптацію новоприбулих дітей, зниження захворюваності в осінній період, а також роз’яснювальної роботи серед батьків щодо ізоляції хворих дітей з дитячого колективу для швидшого їх одужання.

Безпосередньо у viber-групах проводилася консультативна робота з батьками щодо оздоровлення дітей вдома та в умовах закладу дошкільної освіти.

Практикуються методи лікувально-профілактичного і оздоровчого характеру: використання кварцових ламп у зимовий період та під час карантину, щоденне вживання цибулі та часнику, зміцнення імунної системи свіжими фруктами, профілактика плоскостопості.

7. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ

Здоров’я дитини неможливо забезпечити без раціонального харчування. Раціональне харчування, що відповідає фізіологічним потребам організму, який зростає, в харчових речовинах і енергії, забезпечує нормальний гармонійний розвиток дитини, підвищує її стійкість до різних несприятливих факторів зовнішнього середовища, сприяє виробленню імунітету до різних інфекцій.

Відповідно до пункту 3.4 Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затверджених наказом Мінагрополітики від 01.10.2012 №590 в ЗДО впроваджено систему НАССР. Згідно наказу по ЗДО «Про впровадження системи аналізу небезпечних чинників та критичних точок контролю (НАССР) у ЗДО створена постійно діюча група НАССР, яка працює згідно Положення. Організовано щомісячний моніторинг виявлення невідповідностей на харчоблоці та впровадження коригувальних дій членами групи НАССР.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі З боку адміністрації закладу дошкільної освіти здійснювався чіткий контроль за технологією приготування страв, термінами реалізації продуктів харчування, дотриманням санітарно-гігієнічних правил.

Вся продовольча сировина надходить в заклад із супровідними документами, які свідчать про її походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи). Якість продуктів у день надходження та якість готової продукції щодня перевіряється бракеражною комісією, про що свідчать записи у відповідних журналах. Продукти харчування та продовольча сировина зберігаються в коморі та овочесховищі. Для зберігання продуктів, які швидко псуються використовується холодильне обладнання, товарне сусідство забезпечується.

Видача готових страв на групи здійснюється відповідно графіку видачі, затвердженого директорем. Готові страви видаються з харчоблоку лише після зняття проби сестрою медичною. За потреби в закладі організовується дієтичне харчування.

Педагоги приділяють велику увагу вихованню культурно-гігієнічних навичок дітей під час вживання їжі, етикету прийому їжі (згідно програмових вимог).

Вартість харчування однієї дитини в день у групах загального розвитку у 2022 році становила 45.00 грн. для дітей віком від 4-х років, 35.00 грн. для дітей віком до 4-х років. Безкоштовним харчуванням було охоплено протягом року 13 дітей пільгової категорії, що становить 7 % від загальної кількості дітей, зокрема: 8 дітей спеціалізованої логопедичної групи, 5 дітей, які перебувають на обліку в департаменті соціальної політики, як малозабезпечена сім’я. Крім того, батьки 18 дітей з багатодітних сімей сплачують 50% від вартості харчування, як передбачено п.2.3. Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних та комунальних дошкільних закладах.

8. ЗАХОДИ ЩОДО ЗМІЦНЕННЯ ТА МОДЕРНІЗАЦІЇ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Фінансова діяльність закладу дошкільної освіти впродовж 2022-2023 н.р. була спрямована на покращення, удосконалення і модернізацію матеріальної бази ЗДО, створення належних умов для здійснення освітнього процесу, підтримку життєдіяльності закладу.

В рамках підготовки до 2022-2023 навчального року спільними зусиллями адміністрації, батьків та працівників закладу дошкільної освіти виконано ряд заходів, спрямованих на покращення матеріальної бази.

Для виконання цих заходів використані бюджетні кошти на придбання:

  • рідке мило для рук;
  • паперові рушники;
  • дератизацію та дезинфекцію приміщень;
  • курси цивільного захисту;
  • медикаменти та перев’язувальні матеріали;
  • технічне обслуговування пожежних кранів;
  • технічне обслуговування вогнегасників;
  • телекомунікаційні послуги (ремонт теплотраси, ремонт запірної арматури);
  • паливно –мастильні матеріали;
  • встановлено ІТП на систему опалення;
  • промивка та випробування внутрішньобудинкової системи опалення;
  • повірка ваг,
  • повірка термометрів та монометрів;
  • канцелярські товари;
  • витратні матеріали для копіювальної та оргтехніки.

В закладі діє державно-громадська модель управління. Всі важливі фінансові питання діяльності закладу вирішуються рішенням батьківських зборів та батьківського комітету закладу. Батьківський комітет спільно з адміністрацією ЗДО систематично організовують роботу щодо залучення позабюджетних коштів та раціонального їх використання. Щомісячно здійснюється чіткий аналіз і звітність скарбників через відкрите оприлюднення звітів з підписом голови батьківського комітету, скарбника на дошці оголошень.

Використання позабюджетних коштів:

  • підготовка найпростішого укриття для забезпечення вимог функціонування закладу;
  • впорядкування ігрових майданчиків усіх вікових груп, фарбування обладнання;
  • поточний ремонт групових приміщень та території;
  • заміна піску в пісочницях;
  • фарбування та дезинфекція овочесховища;
  • ремонт газонокосарки;
  • поточний ремонт холодного цеху харчоблоку.

Від імені всього колективу закладу і наших вихованців хочу подякувати засновнику закладу – міській раді, Департаменту освіти, працівникам ЗДО, батькам наших вихованців за спільну допомогу у забезпеченні функціонування закладу. Обіцяю, що буду надалі працювати над вирішенням проблем, над всім тим, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту дошкільнятам, з метою створення затишку та комфорту для всіх учасників освітнього процесу.

Дякую за увагу!