Сторінка керівників музичних

Лахтюк Алла Ростиславівна
Лахтюк Алла Ростиславівна
Керівник музичний
Досвід роботи: 7 років
Освіта: Вища
Освітня інтеграція на заняттях з музичного мистецтва в ЗДО.

Освітня інтеграція на заняттях з музичного мистецтва в ЗДО

Основні види діяльності:

1.      Планування та проведення занять у кожній віковій групі двічі на тиждень відповідно до графіка роботи з використання ІКТ, застосуванням інтерактивних методів та технологій.

2.      Написання сценаріїв свят та розваг, підбір музичного матеріалу.

3.      Індивідуальна робота з обдарованими дітьми.

4.      Індивідуальна робота з батьками, залучення їх до виступів на святкових заходах.

5.      Діагностування рівня музичного розвитку дітей.

Основні завдання діяльності:

1.      Розвиток музичних здібностей дітей: слух, ритм, спів, рухливість.

2.      Формування у дітей естетичного смаку, інтересу до музики.

3.      Ознайомлення з українськими народними традиціями через пісні, ігри та звичаї.

4.      Використання інноваційних методів і прийомів для зацікавлення дітей.

5.      Співпраця з батьками та педагогами для досягнення спільної мети – гармонійного розвитку дітей.

 

                                   Методи інтеграції музичних елементів у навчальний процес:

1.     Музично-рухова діяльність – це форма інтеграції, яка об'єднує музику і фізичну активність, розвиваючи координацію, ритмічність, витривалість та емоційну чутливість дітей. Дошкільники полюбляють музично-ритмічні рухи, завданням яких є повторення простих рухів під музичний супровід (плескання в долоні, тупотіння ногами, стрибки, нахили тулуба тощо).

      Виконання народних танців, розучування елементів сучасної хореографії допомагає дітям відчути ментальне задоволення, покращити фізичний стан організму, розвивати світосприйняття.

      Цікавою формою роботи є інсценізації під музику, де малюки за допомогою власного тіла відтворюють образи природи – політ пташки, хитання дерев від вітру, схід і захід сонця тощо. Це дозволить дітям відчути себе у гармонії з природою. Також, для розвитку памяті, уваги та уяви можна розіграти музичну казку. Наприклад, «Вовк та семеро козенят», де козенята можуть виконувати танок-імпровізацію, грати з мамою Козою у музично-ритмічну гру, а Вовк, імітуючи високі та низькі звуки, використовувати музичні інструменти (низький голос – барабан, високий – дзвіночок).

2. Використання музики під час сюжетно-рольових ігор – ефективний інструмент, який допоможе створити відповідну атмосферу, активізувати емоції дітей, підтримувати їхню увагу, стимулювати креативність.

      У грі «Дитячий оркестр» діти використовують прості музичні інструменти (дзвіночки, барабани, маракаси, брязкальця, бубни тощо) для створення «виступу». У сюжеті казкових ігор краще використовувати наспівні магічні мелодії. Музичний супровід підсилює враження і допомагає краще зануритися в гру. Для пригодницьких ігор можна підібрати динамічну музику, яка буде нагадувати про далекі подорожі та епічні битви.

      Також, музику можна використовувати для закріплення вивченого матеріалу в ігровій формі.  Наприклад, у гру про природу можна ввести пісенний супровід, де згадуються назви росли чи тварин, які вивчалися та присутні у сюжеті гри.

3.      Інтеграція музики у ранкові зустрічі та повсякденну діяльність допоможе створити позитивний настрій та гармонійний ритм дня. Наприклад: Ранкові вітання під музичний супровід допомагають створити дружню атмосферу в групі; під час занять можна використовувати короткі музичні вправи для відпочинку чи зміни активності; спокійні мелодії можуть звучати під час прийому їжі, а веселі – під час прибирання чи прогулянки.

4.      Музика, як засіб емоційної релаксації, допомагає дітям знімати напруження, відновлювати сили, заспокоюватися після активної діяльності.

      Прикладами інтеграції можуть бути:

·        релаксаційні хвилинки – під час денного сну або після активних ігор звучать спокійні мелодії чи звуки природи.

·        колискові пісні – вихователі або керівник музичний співають дітям, створюючи атмосферу спокою і захищеності.

5.      Музично-творча діяльність – сприяє розвитку творчих здібностей, уяви, почуття прекрасного. Серед форм інтеграції, можна виділити малювання, ліплення, аплікація під музику, де діти створюють те, що «бачать» або «відчувають», слухаючи музику. Можливим є складання власних пісень, де малюки разом із вихователем вигадують прості тексти та мелодії.

      Форми інтеграції музики в освітній процес ЗДО дуже різноманітні та багатогранні. Вони дають можливість зробити навчання цікавим, гармонійним і змістовним, сприяють розвитку фізичних, емоційних, соціальних і творчих здібностей дітей. Засоби музичної виразності стають не лише методом виховання, але й інструментом, що допомагає дітям пізнавати себе і світ.

      Отже, музична інтеграція у ЗДО надзвичайно важлива для всебічного розвитку дітей. Вона сприяє гармонійному поєднанню розумового, емоційного і фізичного розвитку, формує естетичний смак і відкриває можливості для творчого самовираження. Включення музики в освітній процес робить навчання цікавим і змістовним, допомагаючи дітям пізнавати світ через мистецтво.

 

«Подолання мовленнєвих порушень у дітей шляхом використання нейрокорекційних засобів»

Важливим напрямком розвитку мовлення дошкільнят є навчання їх правильної вимови. Коригування та усунення недоліків звуковимови має безпосередній вплив на збагачення словникового запасу вихованців, удосконалення психофізичних функцій, сприяє емоційному та комунікативному розвитку малят.

З кожним роком, за спостереженням логопедів, зростає кількість дітей з різними вадами мовлення. Подолання порушень звуковимови має величезне значення у подальшому розвитку дитини. Своєчасне усунення недоліків вимови допоможе запобігти труднощам в оволодінні навичками читання і письма.

У нашому закладі створена система навчально – корекційої роботи з метою подолання різних вад мовлення.

Важливою складовою педагогічного процесу є заняття з логоритміки та нейрокорекційні музичні заняття, які містять систему вправ, ігор, співанок, руханок, забав, що є гарним стимулятором мовних центрів дітей.

Чому саме логоритміка та нейрокорекція музикою? Все, що нас оточує, живе за законами ритму. Зміна пір року, день і ніч, цокання годинника, серцевий ритм та багато іншого підпорядковано певному ритму. Всі ритмічні рухи активізують діяльність мозку людини. Тому саме цей вид діяльності є найбільш емоційною ланкою корекції, що поєднує:

  • виправлення порушень мовлення;
  • розвиток сенсорних і рухових здібностей;
  • розвиток правильного звукоутворення;
  • розвиток відчуття ритму;
  • розвиток координації;
  • накопичення активного словникового запасу;
  • становлення мовленнєвих механізмів;
  • оволодіння руховими навичками;
  • розвиток пам’яті та уваги;

Які ж задачі я ставлю на заняттях?

  • робота над моторикою, розвиток статичної та динамічної координації, зняття зайвої м’язової напруги;
  • розвиток відчуття ритму, міміки, пантоміміки;
  • корекція відчуття темпу, ритму;
  • розвиток музичного слуху і пам’яті;
  • корекція дихання;
  • тренування мовленнєвого апарату, розвиток артикуляції і звуковимови;
  • розвиток фонематичного слуху;
  • корекція поведінки дітей.

Музика дозволяє встановити рівновагу в діяльності нервової системи дитини, заспокоїти надто збуджених дітей, розгальмувати занадто спокійних, врегулювати хибні і зайві рухи.

Отже, можу з впевненістю сказати, що логоритміка та нейрокорекційні музичні заняття корисні всім дітям, які мають проблеми становлення мовленнєвої функції (затримка мовленнєвого розвитку, порушення звуковимови, заїкання, проблеми з комунікацією, гіперактивність тощо).